In mijn werk betrek ik flarden van de actualiteit; met name sociale, culturele en politieke onderwerpen die het gezicht van deze tijd bepalen. Beelden uit actuele media en alledaagse gebeurtenissen – afgewisseld met beeldmateriaal uit eigen archief – haal ik uit de oorspronkelijke context waardoor er een spannende interactie ontstaat tussen beeld en inhoud. Hierdoor wordt de kijker op een andere manier geconfronteerd met deze hedendaagse onderwerpen.
Thema’s als anonimiteit, vervreemding, individualisme en vergankelijkheid spelen een grote rol in het werk. Deze thema’s – in een soms wat absurde enscenering – confronteren de toeschouwer met ideeën en vragen die ik neerleg. Hierbij zelf geen standpunt innemende, maar vooral met het doel de kijker te laten beleven. De kunstwerken vertellen een zoektocht naar grenzen, waarin techniek en beeld samensmelten tot een groot geheel. Het verbeelden van deze uitersten uit zich in dynamiek en sterke contrasten. Het werk is deels ontsproten aan de expressionistische werkwijze of juist geënsceneerd als inhoudelijk contrast. De contrasten zijn niet alleen inhoudelijk terug te zien, maar ook in techniek en vormgeving. Door een gelaagde manier van werken gaat het schilderij tijdens het proces een dialoog met zichzelf aan. Het schilderen ‘an sich’, het werken met diverse materialen met verf in de basis, is een belangrijk onderdeel van de totstandkoming van het kunst-werk. Het proces van toevoegen, weglaten en overschilderen, maar vooral het werken vanuit de discipline van het schilderen, is voor mij als kunstenaar essentieel.